A pech

2009.05.12. 23:19

Avagy a kisember - itt most nem számít, hogy 191 cm vagyok - harca a bürokráciával...

Ma megküzdöttem egy bürokrácia, tömegközlekedés combóval. És nem is akármilyen combó! Mind a kettő a lehető legaljasabb. Ha nem is a világon, de annak jó részén.

Úgy gondoltam, hogy az adóbevallásomat megcsináltatom az APEH-hal, ha már felajánlották ezt a lehetőséget. Gondoltam nem tudják elrontani, mert eddig csak suliba jártam, és a Munkanélküli Központtól kaptam lóvét. Mindegyik állami, állam közeli cég. Nem lehet baj.

Nos ők hihetetlenül kreatívak! Kitaláltak nekem egy munkahelyet, ahol 1 145 695 Ft-ot kerestem. És az ösztöndíjamat sem találták el. Ez utóbbiról van igazolásom, de arról, hogy nem dolgoztam valahol, hogyan legyen? Ezért ma bementem a kaposvári APEH kirendeltségre, ami kint van a francban. De szerencsére a tüskevári megálló is, így csak 10 percet kellett gyalogolnom. És ebben volt egy kis kerülő is, mivel egy lakótelepen van a kirendeltség, és ott nem olyan könnyű eligazodni, ha még soha nem jártál ott előtte.

Szerencsére nem kellett sokat várnom, noha rengetegen voltak. A kishölgy is nagyon kedves volt. És ő sem nagyon tudta hirtelen, hogy hogyan is bizonyítsam, hogy nem dolgoztam ott, ahol szerintük igen. Először mondjuk velem akarta megcsináltatni a bevallást megint, végül azonban inkább a javítás mellett döntött. De nem merte már elhinni, hogy a Munkaügyitől kapott összeg valóban annyi e, mint a bevalláson, ezért elküldött igazolásért. De azt Kaposváron nem adtak, ezért el kellett buszoznom Marcaliba. Szerencsére elértem a 13:00-as buszt - amin kevesen voltak, így ülőhelyem is volt - és még nyitva értem a Munkaügyet. Meg is kaptam az igazolást. És eltalálták! Háromból egy.

Sajnos a buszra várnom kellett kb. 40 percet. Majd 50 perc Márián! Meg kellett várnom egy másik buszt, mert vonat csak 1,5 óra múlva jött. Mivel nem volt kedvem várni, elindultam gyalog. Tudtam, hogy nem fogok hazaérni. Nem is azért indultam. Csak nem volt kedvem 50 percet üldögélni.

Holnap pedig megint mehetek. Kelhetek 4:11-kor, hogy még tanfolyás előtt el tudjam intézni. 7-re beérek, és egy órát csövezek majd az APEH előtt. Jó móka lesz! Bízom benne, hogy sikerül most már megoldani, és már csak arra kell majd koncentrálnom, hogy a Kiccsim jön 15:53-kor.

 

Nos valóban nem lett egy best seller. Nem tudok még annyira sem írni, mint korábban. Ez van. Nincs meg az az alaphangulat, ami kell az íráshoz. És nem is tudok egyszerre többfelé figyelni, márpedig mostanában egész este a Kiccsimmel beszélgetek.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kain2.blog.hu/api/trackback/id/tr661118278

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása