John Lennon folksong-collector

2008.10.06. 14:31

Jó kis cím ugye!? Hogy honnét jött? Az egy, nem is olyan hosszú történet:

Húginak angolra egy történetet kellett kreálnia, és persze az én segítségemet kérte. Első - és gyakorlatilag egyetlen - viszonylag használható ötletem az Ámokfutó Gyalogkakukk lett volna. Röviden annyi, hogy a nevezett Gyalogkakukk össze-vissza rohangált volna egy kisvárosban, és ezzel rengeteg gondot, és kárt okozott volna. De jött volna a városka serifje, egy bizonyos Coyote, aki csapdát állított volna neki. De ez alkalommal sikerrel járt volna! Nem nagy szám, tudom, de nem megy ez nekem parancsszóra. Néha anélkül sem...

Ezen ötlet megvalósítása azonban nehézségekbe ütközött, ezért újat kellett kitalálni. Ekkor - természetesen az én tanácsomra - húgi segítséget kért a neten az ismerőseitől. Az egyik srác egy pék történetével állt elő, aki meghalt az egész várossal együtt egy tűzvészben. De sajnos kikötés volt, hogy a végén boldogan élnek, míg meg nem halnak. Ezért egy kicsit át kellett dolgozni. Ő lett az egyetlen túlélő.

Ezt s történetet kezdetm felturbózni. Miért tört ki a tűzvész? A válasz - most kivételesen nem 42 - egyszerű, és kézenfekvő! A tűzoltók sztrájkoltam az elmaradt túlórapénzek miatt. Ezt nem tudtuk leírni, ezért csak simán az elmaradt fizetésük miatt. Én még azt is belevettem volna, hogy iszlám fundamentalisták gyújották fel a várost, de ezt már nem akarta beleírni. Egyébként gondoltam még kormányellenes tüntetésre, és kukagyújtogatásra is a tűzvész kapcsán. Hogyan élte túl a pék? Egy tengeralattjárón lakott! Természetesen sárga volt az a tengeralattjáró, és igen énekelni is fognak a történetben. Ez mondjuk fura, hogy egy pék tengeralattjárón lakjon, ezért javasoltam az öreg halászt - és a tengert - de húgi ragaszkodott a pékhez. Természetesen szerelmi szál is van a történetben. Hogy is maradhatna ki belőle!? A pék fia beleszeret egy megmentett kishölgybe, és össze is házasodtak. És ekkor éneklik majd, hogy:

We all live in a yellow submarine
Yellow submarine, yellow submarine
We all live in a yellow submarine
Yellow submarine, yellow submarine

És ebben a pillantban jár arra John Lennon népdal gyűjtő! Meghallja a dalt. Rögtön megtetszik neki, és megveszi a jogokat. És ezzel a dallal világhírűvé válik. És boldogan éltek, míg meg nem haltak.

Tudom, hogy nem egy hatalmas akármi, de mi - főleg húgi - nagyon jól szórakoztunk közben. Főleg a címben szereplő kifejezés tetszett neki nagyon. Nem tudom, hogy jó-e, mi nem találtuk meg a szótárban, hogy mi a népdalgyűjtő angolul, ezért összeraktam.

Az elmúlt napokban egyébiránt nem történt velem semmi említésre méltó. Egész kellemesen teltek a napjaim. Tanultam is, játszottam is, tévéztem is. Most egész jó filmek voltak a TV-ben. A Hellboy kifejezettem tetszett. Igaz, hogy az elejét pár nappal korábban már láttam a Pro7-en. Szintén itt adták a Csillagok háborúját is, és a Penge trilógiát. A harmadik rész nem nagyon tetszett. Nem kötött le igazán. A fő fő vámpír - Drakula - nagyon fura volt. Egyáltalán mit keresett Perzsiában? Bár lehet, hogy Irakot mondtak, és nem Iránt. De akkor is fura, hogy ott volt eltemetve. No persze lehet, hogy valamikor elhadarták, hogy hogyan került oda. Én mindenesetre nem fogtam fel. A Krieg der Sterne-ben az nem tetszett, hogy lefordították a robotok neveit. Ez nekem egy fájó pont volt. És egyébként is elég fura volt a szinkron. No persze láttam már párszor magyarul, és lehet, hogy csak azért. A Hellboy viszont nagyon tetszett. Még németül is jó volt, amennyit láttam belőle, de magyarul isteni volt. Nem lesz belőle kultuszfilm, de nagyon szórakoztató. Bár nem ismerem a képregényt, de Hellboy nekem úgy volt kerek ahogy a filmben. A színészhez nagyon illett a karakter. És nagyon jó beszólásai voltak. A kedvenc részem az a hullás. Amikor feltámasztja. Vagy mit csinál vele. Nem hosszú, de szerintem nagyon jó párbeszédeik vannak. Meg amikor átadja az egyik kisérőnek, hogy hozza ő, mert olyan negatív a kisugárzása. Azon kész voltam. A húgi a Next-et is nagyon istenítette. Nekem nem nagyon nyerte el a tetszésemet. A hatalmas csattanó - ahogyan húgi nevezte - is kiszámítható volt a végén. A Tróját meg sem említem. Az a film katasztrófa! És megölték benne a nagy kedvencemet Aiászt. Ez fájt a legjobban. Pedig az eposzban, éppen, hogy ő van többször is nagyon közel ahhoz, hogy megölje Hektort. Azért az kicsit javít a dolgon, hogy itt sem volt Hektornak könnyű dolga, és Aiász már korábban is vitézkedett. Ők szálltak partra másodikként. Achilleusz pedig soha nem jutott be a trójai várba, és Patroklosz nem az unokaöccse, hanem barátja volt, akivel együtt nőtt fel. Ez mind nem lenne gond, ha egyértelművé tették volna, hogy ez NEM a homéroszi eposzok megfilmesítése, sőt elégé el van tőlük rugaszkodva. A Kertész prof (Neves ókor történész.) mennyire ki volt rajta akadva. A Nagy Sádorról ne is beszéljünk! Azt kegyetlenül szidta órán.

Remélem nem tapostam bele senki lelki világába.

A bejegyzés trackback címe:

https://kain2.blog.hu/api/trackback/id/tr55699499

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása